Jacobsen

Jeg gik i skole med en pige, der hed Ilse, men det er ikke den Ilse, det handler om her. Ilse fra min skoletid var en rødhåret og ganske fyrig pige, som efterhånden udviklede sig til at være ganske velskabt. Men pyt nu med det, for det er altså ikke hende men derimod Ilse Jacobsen, som Poem skriver om i dag.

Ilse Jacobsen

Ilse er en dansk pige, som er kendt i store dele af verden for sine geniale sstøvler og regnfrakker. Hndes egen hjememside er på engelsk, og vi har derfor måttet benytte os af lidt oversættelse for at mangfoldiggøre historien:

Det danske selskab, Ilse Jacobsen • Hornbæk blev etableret af Ilse Jacobsen i 1993 og er et privatejet selskab dedikeret til design, fremstilling og salg af sko, tøj og tilbehør.

Det var ikke Ilse oprindelige ambition om at specialisere sig i at designe sko. På universitetet hun studerede politisk videnskab og nationale økonomi, og efter at hun åbnede sin egen restaurant. Ændringen begyndte, da Ilse overtog et agentur for sko fra en ven, som havde mistet interessen. Hun besluttede at åbne sin egen skobutik i Hornbæk og skabte hendes første sko indsamling optælling kun ti stilarter. Efter mange års succes designe og sælge sko, Ilse besluttede at danne sine egne kvinder linje. I dag Ilse Jacobsen • Hornbæk præsenterer, ikke kun to årlige sko samlinger, men også to årlige tøj kollektioner, som er suppleret med nogle smukke tilbehør og grundlæggende hele året rundt poster.

Hovedkontoret ligger smukt beliggende nord for København langs en af Danmarks smukkeste hvide strande og landlige omgivelser afspejles i brand. Ilse Jacobsen • Hornbæk har en præference for naturlig skønhed og naturlige materialer, der fokuserer på kreativitet, innovation og kvalitet altid med øje for de aktuelle tendenser og udvikling inden for mode.

Siden oprettelsen har mærket succesfuld vækst. Selskabet fortsætter med at stige i popularitet, er vokset fra et selskab, der begyndte for 15 år siden med fem ansatte et personale på næsten 60. I dag har mærket åbnet 18 konceptbutikker samt flere hundrede sælger døre hele verden med salg i 11 lande så langt fra hinanden som Canada og Australien. Den fortsatte vækst er en fast angivelse af de mærker styrken i et krævende marked.

Når det så er fortalt, skal det selvfølgelig med, at mens denne artikel blev forfattet, fik redaktionen et opkald fra Pelle Carlo Nilsson, der ville fortælle om fremtidens kontor. Det tog en af mine kolleger sig af.