Når mødet skal holdes i Kbh

Jeg er rigtig glad for at arbejde i den store organisation, som jeg gør. Vi har kontorer i hele landet. Den fungerer godt, og ledelsen gør meget for alle medarbejdere. Fx kan vi alle sammen benytte – gratis – et fitnesscenter, hvis vi vil det. De afholder også mange arrangementer, som bidrager til, at vi har et godt sammenhold. De gør også meget for at tilbyde os kurser, så vi kan udvikle vores kompetencer.

Mangler kapacitet

Men en gang imellem, så opstår der problemer, fordi organisationen er så stor. Vi har ikke altid helt styr på, hvordan det står til med mødelokalerne, som vi ejer i vores hovedbygning. Nu her i sidste måned var jeg i færd med at arrangere et fyraftensmøde for alle advokaterne og revisorerne i organisationen. Det handlede om Persondataforordningen og spam. Det er nogle komplicerede emner, og vi havde tænkt, at det ville være fornuftigt, hvis alle fik en kort, men solid introduktion til de to emner. Jeg havde fundet nogle eksperter, som jeg har hørt tidligere, og som ved meget om de to emner. De havde indvilget i at komme en aften og holde oplæg. Det var svært at finde en dato, hvor de begge to kunne være til stede på samme tidspunkt, men det lykkedes. Jeg bookede lokalet, vi har, og var ved at sende indbydelser ud til alle i organisationen. Jeg havde sørget for at finde en nogenlunde billig kok til at sørge for nogle lækre snacks til arrangementet.

Optaget!

Men så dumpede der en mail ind i indbakken. ”Vi har fejlet. Desværre må vi meddele dig, at mødelokale B123 er optaget på det tidspunkt, du har booket. Vi kan tilbyde dig lokalet den og den dag og tid.” Jeg gik i panik. Der er kun 3 uger til mødet, og det var virkeligt svært at koordinere med de to eksperter. Skal jeg nu til at lave om på den dato, vi blev enige om med eksperterne? Jeg blev også sur. Kunne de ikke have givet mig besked om det, da jeg bookede lokalet for 3 uger siden? Det er ulempen ved at arbejde i en stor organisation. Sommetider er arbejdsgangene meget langsomme. Nu bliver jeg nødt til at styrte ud og finde et mødelokale ude i byen, som er ledigt på de dage, hvor mødet er planlagt til. Hvad gør jeg. Min panik gjorde, at jeg spildte en times tid på at falde til ro.

En god løsning på lokaler

Jeg satte mig ved min skærm og googlede: ”Mødelokaler København 25 personer.” Jeg havde allerede fået en klar tilbagemelding fra mange af advokaterne om, at de var interesserede i at deltage i det planlagte møde, da jeg sendte en første føler ud. 15 havde svaret med det samme, at de syntes, det ville være interessant at deltage i. Min erfaring ved, at der også altid kommer et par tilmeldinger, lige efter at invitationen er sendt ud. Så jeg regner med, at der kommer 20 – 25 deltagere.
Jeg var heldig, fordi jeg fandt faktisk lokaler, der kan bruges til formålet på det tidspunkt, som mødet oprindeligt var planlagt til. Og. Det viser sig, de også kan klare konferencelokaler: https://mbkkursuslokaler.dk/konferencelokale/

Når mødet skal holdes i Kbh
Rul til toppen