Århusiansk branding

Når jeg skal være helt ærlig, så går det faktisk lidt trægt med afsætningen, svarede en af mine bekendte, Morten, da jeg havde spurgt ham, hvordan det gik med det handelsfirma, han etablerede for et par år siden. Morten fortalte, at han selv mente, at han havde nogle fremragende produkter i form af forskelligt køkkenudstyr, men det er svært at komme ind på et marked, hvor der i forvejen er store og kendte mærker.

Jamen, så må du jo sørge for, at dit mærke også bliver kendt. Du bør investere i professionel hjælp til en grundig branding af dit firmanavn, svarede jeg. Det er nu ikke, fordi jeg har noget specielt kendskab til markedsføring og den slags, men min kone arbejder som receptionist i et reklamebureau i Aarhus, så jeg hører ofte beretninger om, hvordan nye produkter skal ind i folks bevidsthed, før det kan lykke at få dem solgt i stort antal. Og det er jo netop den slags arbejde, et reklamebureau tager sig af.

Morten var vist lidt betænkelig ved de udgifter, den slags vil føre med sig, men på den anden side var han godt klar over, at det meget vel kan være en investering, der over tid kan tjene sig selv ind igen.

Når du nu har nogle gode produkter, så vil det da være synd og skam, hvis du ikke kan sælge dem, fordi folk ikke kender deres eksistens, sagde jeg, og Morten besluttede sig for at købe sig til den nødvendige produkt branding, så han kan få gang i salget.