Guide: Hvordan får du lavet det bedst mulige visitkort?

I dag findes der næsten ingen virksomheder, der ikke har et visitkort. Et visitkort er et af virksomhedens vigtigste midler til at lave god markedsføring. Her handler det i høj grad om at få kunderne til at huske virksomheden, som ejer det pågældende visitkort. Der er flere måder, hvorpå du kan sikre dig som virksomhed, at du bliver i kundernes bevidsthed. Det er også på denne måde, at du kan vurdere, om du har et godt visitkort. Her får du nogle tips til, hvordan du kan lave det bedst mulige visitkort, så du med stor sandsynlighed vil blive husket af nye kunder.

I første omgang er det vigtigt, at dit visitkort indeholder den nødvendige kontaktinformation, som kunderne skal bruge, hvis de ønsker at komme i yderligere dialog med dig. Her skal du altså være sikker på, at dit visitkort indeholder firmanavn, adresse, opdateret hjemmeside, e-mailadresse og til sidst et telefonnummer, som de kan kontakte dig eller en kollega på. Hvis i benytter de sociale medier til markedsføring, kan i også henvise hertil.

Hvis dit firma ikke ved hjælp af sit navn eller logo oplyser, hvad du har fokus på i din virksomhed, kan det være en god idé at benytte lidt af pladsen på visitkortet til at uddybe det. Det kan gøres ved hjælp af en god overskrift, stikord omkring dine ydelser eller kort information omkring din stilling eller uddannelse. Dog er det vigtigt ikke at overfylde visitkortet med tekst og information. Visitkortet er til for at skabe kontakt mellem virksomheden og kunden – samt skabe interesse for virksomhedens produkt eller ydelse. Det kræver en del tid og overvejelser at beslutte sig for, hvordan det endelige visitkort skal se ud, men hvis du når til det punkt, hvor du kan præsentere din virksomhed i korte og sammenfattede sætninger på en professionel måde, så har du taget et stort skridt i den rigtige retning. 

Hvordan bør mit visitkort se ud?

Dit profilbillede er vigtigt, da det giver kunden det første indtryk af dig som person og sælger. Derudover skaber det tryghed hos kunden, at han/hun kan genkende dig. Desuden skal du overveje formen og størrelsen på dit visitkort. Det må hverken være for stort eller for lille. I forhold til formen kan du vælge enten en traditionel form eller en unik form, som du selv bestemmer. Uanset hvordan du vælger, at dit visitkort skal se ud, er det vigtigt, at du tilpasser det således, at det matcher, hvem du er, og hvad din virksomhed brænder for at lave.

Vær professionel ned til sidste detalje

Det sidste og vigtigste er, at dit visitkort er trykt rigtigt uden fejl. På LaserTryks hjemmeside kan du læse mere om visitkort. LaserTryk kan med garanti lave et visitkort, der passer til dig og din virksomhed.